KURS DYPLOMOWY COAPE 2024 - HARMONOGRAM ZAJĘĆ
HARMONOGRAM ZAJĘĆ KURSU DYPLOMOWEGO COAPE - EDYCJA 2024/2025
Prowadzący: AA - mgr Agnieszka Arabczyk, BF - lek.wet. Beata Furtak, AKK - mgr Andrzej Kinteh-Kłosiński, OL - dr Olga Lasek, PL - mgr Piotr Leszczyński, MM - mgr Magdalena Michałek, EP - Ewa Pasikowska, BS - Barbara Szczygieł, MT - prof. Maciej Trojan, JW - dr Jacek Wilczak, MW - dr Martyna Woszczyło, AZ - dr Agnieszka Żółtowska
Godziny zajęć popołudniowych w dni powszednie - od 18.00 do 20.00 lub 21.00. Zajęcia w soboty od godziny 9.00, natomiast zajęcie weekendowe 5 i 6 października 2024 oraz 7 i 8 czerwca 2025 roku będą prowadzone według osobnego harmonogramu.
Wszystkie zajęcia Kursu Dyplomowego COAPE są nagrywane, a nagrania umieszczane w Strefie E-learningu.
UWAGA! W wypadkach losowych (np. choroby osoby prowadzącej) zastrzegamy prawo do zmiany terminu zajęć, który to termin będziemy dostosowali do możliwości uczestnictwa największej liczby studentów.
Moduł | Tematy | Prowadzący | Termin |
---|---|---|---|
WPROWADZENIE |
Powitanie uczestników, przedstawienie wykładowców, prezentacja założeń Kursu Dyplomowego COAPE. Informacje organizacyjne i formalne, ścieżki kariery, Stowarzyszenie Behawiorystów i Trenerów COAPE. Przedstawienie się uczestników kursu |
AKK/PL/MM/EP/BS |
5-6.10 SB/N |
MODUŁ 1 - ETOLOGIA PSA DOMOWEGO |
M1A Udomowienie psów - wstęp do typologii |
AKK/PL | 5-6.10 SB/N |
M1B Ewolucja zachowania psów - Ewolucja różnych typów psów - wykład i ćwiczenia |
PL/AKK | 5-6.10 SB/N | |
M1C Rozwój zachowania psów oraz strategie przetrwania 5F |
AKK | 5-6.10 SB/N | |
M1D Ewolucja zachowania psów - Zachowania i potrzeby psów różnych ras, etogram psa, komunikacja między psami i komunikacja z ludźmi |
MM/AKK | 5-6.10 SB/N | |
M1E Teoria dominacji w świetle współczesnej wiedzy na temat zachowania się psów - dyskusja i ćwiczenia |
PL | 5-6.10 SB/N | |
MODUŁ 2 - ETOLOGIA KOTA DOMOWEGO |
M2A Udomowienie kotów - Praktyczne znaczenie dla zachowania kotów i pracy behawiorysty |
PL | 5-6.10 SB/N |
M2B Biologia rozwojowa kotów - etogram, etapy rozwoju osobniczego. Zapobieganie problemom behawioralnym kotów |
PL | 5-6.10 SB/N | |
M2C Komunikacja kotów | PL | 5-6.10 SB/N | |
MODUŁ 3 - PROCESY UCZENIA SIĘ ZWIERZĄT |
M3A Procesy uczenia się cz.1 - Wiedza o procesach uczenia się - Biologiczne i psychologiczne podłoże uczenia się, formy, procesy oraz prawa uczenia się - Wykład i ćwiczenia |
AKK |
5.11 WT |
M3A Procesy uczenia się cz.2 - Wiedza o procesach uczenia się - Biologiczne i psychologiczne podłoże uczenia się, formy, procesy oraz prawa uczenia się - Wykład i ćwiczenia |
AKK | 7.11 CZW | |
M3B Procesy uczenia się - Techniki modyfikacji zachowania stosowane w terapii zachowania |
AKK |
12.11 WT |
|
M3C Procesy uczenia się - Sygnały nagrody i braku nagrody w modyfikacji zachowania psa |
MM |
12.11 WT |
|
M3D Procesy uczenia się - Sygnały nagrody i braku nagrody w modyfikacji zachowania kota i innych zwierząt |
AKK |
12.11 WT |
|
M3E Procesy uczenia się - Stosowanie kar a etyka postępowania ze zwierzętami |
PL/MM |
14.11 CZW |
|
MODUŁ 4 - PRAKTYCZNE STOSOWANIE PROCESÓW UCZENIA SIĘ W PRACY BEHAWIORYSTY ZWIERZĄT |
M4A Szkolenie psów dorosłych |
MM | 19.11 WT |
M4B Ocena psów dorosłych do celów pracy szkoleniowej |
BS |
19.11 WT |
|
M4C Praktyczne aspekty pracy z psem i kotem - uczenie zachowań |
MM |
21.11 CZW |
|
M4D Trening rehabilitacji behawioralnej dla psów |
BS |
26.11 WT |
|
MODUŁ 5 - PODSTAWY NEUROFIZJOLOGII I NEUROPSYCHOLOGII. WPŁYW DIETY NA EMOCJE I ZACHOWANIE |
M5A Wprowadzenie do neurofizjologii i neuropsychologii cz.1 |
MW |
16.01 CZW |
M5A Wprowadzenie do neurofizjologii i neuropsychologii cz.2 |
MW | 16.01 CZW | |
M5B Wpływ diety i nawyków dietetycznych na zachowanie |
JW |
21.01 WT |
|
M5C Manipulacje dietą w terapii zachowania zwierząt |
JW |
06.02 CZW |
|
MODUŁ 6 - EMOCJE I EMOCJONALNOŚĆ ZWIERZĄT. ZACHOWANIA SEKSUALNE, HORMONY PŁCIOWE, AGRESJA |
M6A Wprowadzenie do wiedzy o emocjach i emocjonalności - Behawioralny Układ Hamowania, temperament i osobowość zwierząt |
AKK |
28.01 WT |
M6B Wprowadzenie do wiedzy o emocjach i emocjonalności - Podstawowe systemy emocjonalne ssaków wg Pankseppa |
AKK |
30.01 CZW |
|
M6C Psychologia i neurofizjologia emocji. Dopamina i biologia nagrody. Uczenie się przez unikanie, zachowania powtarzające się i uzależnienie od nagrody |
AKK |
04.02 WT |
|
M6D Organizacja zachowania - zachowania odruchowe, instynktowne, procesy poznawcze, intencjonalność i kwestia świadomości zwierząt |
AKK |
04.03 WT |
|
M6E Human Animal Bond, style przywiązania, relacje społeczne psów i kotów – etyka, wpływ emocji człowieka na emocje zwierząt, system rodzinny, kontrola wybór w kontekście etyki, bezpieczeństwa, etogramu, pięciu wolności |
EP |
11.03 WT |
|
M6F Zachowania seksualne i problemy związane z płcią u zwierząt towarzyszących. Płeć i hormony a agresja |
AKK |
13.03 CZW |
|
M6G Agresja - rodzaje, motywacja emocjonalna, komunikacja, zachowania predatorskie |
MM |
19.03 ŚR |
|
MODUŁ 7 - MHERA - MODEL OCENY PRZYCZYN ZACHOWANIA I MONITOROWANIA PROCESU TERAPII ZACHOWANIA. PRAKTYCZNE ASPEKTY PROWADZENIA KONSULTACJI BEHAWIORALNYCH I PRACY ZE ZWIERZĘTAMI W TERAPII ZACHOWANIA |
M7A MHERA - model oceny zachowania oraz narzędzie projektowania i monitorowania procesu terapeutycznego - cz.1 |
EP |
01.04 WT |
M7A MHERA - model oceny zachowania oraz narzędzie projektowania i monitorowania procesu terapeutycznego - cz.2 |
AKK |
01.04 WT |
|
M7B MHERA - model oceny zachowania oraz narzędzie projektowania i monitorowania procesu terapeutycznego - ćwiczenia - analiza przypadków - cz.3 |
EP/AKK |
3.04 CZW |
|
M7C MHERA - model oceny zachowania oraz narzędzie projektowania i monitorowania procesu terapeutycznego - praca behawiorysty w schronisku dla zwierząt - analiza przypadków |
BS |
08.04 WT |
|
M7D MHERA - model oceny zachowania oraz narzędzie projektowania i monitorowania procesu terapeutycznego - ocena i terapia zaburzeń zachowania związanych z separacją u psów i kotów cz.1 |
PL |
10.04 CZW |
|
M7E Prowadzenie konsultacji behawioralnej - Sporządzanie raportu po konsultacji, współpraca z lekarzem weterynarii, kwestie bezpieczeństwa w pracy behawiorysty zwierząt. Podstawowe techniki doradztwa w terapii zachowania zwierząt towarzyszących |
PL/AKK |
15.04 WT |
|
MODUŁ 8 - DEPRESJA, ZABURZENIA LĘKOWE ZWIERZĄT, LEKI I SUPLEMENTY FIETY W TERAPII ZACHOWANIA ZWIERZĄT. PROBLEMY MEDYCZNE A ZACHOWANIE |
M8A Depresja i zaburzenia lękowe u zwierząt towarzyszących cz.1 i 2 |
AKK |
06.05 WT |
M8B Farmakologia w terapii zachowania zwierząt towarzyszących - cz.1 i 2 |
MW |
08.05 CZW |
|
M8C Problemy medyczne a zachowanie. Rozumienie podstawowych parametrów fizjologicznych i biochemicznych organizmu zwierząt i ich wpływu na zachowanie. Współpraca behawiorysty i lekarza weterynarii w terapii zachowania zwierząt. |
BF |
13.05 WT |
|
M8D Ocena i terapia zachowań problemowych kotów MHERA cz.1 |
PL |
14.05 ŚR |
|
Komunikacja psów - WARSZTATY online |
Wykorzystanie komunikacji psów w treningu rehabilitacyjnym i terapii zachowania psów - WARSZTATY |
BS/MM |
17.05 SB |
Komunikacja psów - WARSZTATY Świebodzin |
Wykorzystanie komunikacji psów w treningu rehabilitacyjnym i terapii zachowania psów - WARSZTATY Świebodzin |
AA |
23-25.05 PT/SB/ N |
MODUŁ 9 - ANALIZA PRZYCZYN ZACHOWANIA. PROJEKTOWANIE I WDRAŻANIE PROCESU TERAPII ZACHOWANIA ZWIERZĄT. ORGANIZACJA I PROWADZENIE PRAKTYKI BEHAWIORYSTY ZWIERZĄT, WSPARCIE COAPE DLA BEHAWIORYSTÓW PO DYPLOMIE |
M9A MHERA - model oceny zachowania oraz narzędzie projektowania i monitorowania procesu terapeutycznego - Frustracja wywołana terapią - Analiza przypadku |
AKK |
7-8.06 SB/N |
M9B Ocena i terapia problemowych zachowań psów i kotów z zastosowaniem modelu MHERA. Analiza przypadków |
MM/EP |
7-8.06 SB/N |
|
M9C Praktyczna praca z psami z zaburzeniami lękowymi z zastosowaniem modelu MHERA |
MM |
7-8.06 SB/N |
|
M9D Zaburzenia separacyjne psów i kotów |
EP/PL |
7-8.06 SB/N |
|
M9E Ocena i terapia problemowych zachowań kotów z zastosowaniem modelu MHERA - cz. 2 |
PL |
7-8.06 SB/N |
|
M9F Ocena i terapia problemowych zachowań psów i kotów z zastosowaniem modelu MHERA. Analiza przypadków |
PL/AKK |
7-8.06 SB/N |
|
M9G Prawo w pracy behawiorysty zwierząt |
BS |
7-8.06 SB/N |
|
M9H Po dyplomie: Zasady pisania pracy dyplomowej, wsparcie COAPE dla behawiorystów, 2 rok Kursu Dyplomowego COAPE, Stowarzyszenie Behawiorystów i Trenerów COAPE. Prowadzenie własnej praktyki behawiorysty zwierząt i współpraca z lekarzem weterynarii |
AKK/PL/MM/EP/BS |
7-8.06 SB/N |